RECENZE: S lásou, Rosie

Konečně se dostávám k zrecenzování této knížky. Přijde mi, že pro mě bylo občas těžké se k jejímu čtení dostat stejně jako Rosie k Alexovi (...

Konečně se dostávám k zrecenzování této knížky. Přijde mi, že pro mě bylo občas těžké se k jejímu čtení dostat stejně jako Rosie k Alexovi (trochu přeháním), ale teď jsem tady, abych vám konečně dala vědět proč tuhle knížku tolik miluju!


Alex s Rosie jsou nerozluční přátelé už od dětství. V šestnácti se ale musí rozloučit, protože se Alex stěhuje s rodičemi do Bostonu. Rosie si umíní, že za ním v 18 odjede a bude studovat, aby mohla jednou vést svůj vysněný hotel. Potom ale otěhotnění a všechny její plány se vypaří. A když Alex studuje Harvard ona se snaží zvládnout péči o dítě.
To vede k tomu, že si dlouhou dobu jenom píšou emaily nebo dopisy. Jednou za čas se navštíví, ale to je všechno. Proto je tak napsaná i celá knížka. Nejblíž přímé řeči jsou chatové konverzace, jinak tam najdeme jenom samé zprávy které si Rosie, Alex a spousta dalších postav posílají.
Na jednu stranu to vede k tomu, že jsem se nedokázala tolik vžít do postav, ale na tu druhou bylo super, že jsem všechno viděla s určitým odstupem, který mi dopisy poskytli.

Hlavní zápletka je láska Rosie a Alexe. Oni dva se celý život míjí. Když si Alex uvědomí, že všechno co chce je být s Rosie, ona je vdaná a naopak. To se točí pořád a pořád celou knihu.
Znáte ten pocit, když nechcete číst nějakou knížku jenom proto, že už víte jak moc smutně skončí? Já tady při čtení podobný pocit, ale bylo to úplně naopak. Četla jsem rychle, abych se dostala k veselejším částem (i když to nebyl jediný důvod :D).
Ale musím uznat, že je úžasné, jak autorka dokázala vytvořit knihu, která je tak moc depresivní a pozitivní zároveň. Prakticky vůbec nikdy jsem se ze čtení necítila naštvaná, nebo smutná, i když Rossiin život byl jako na horské dráze a dobrá období střídala ta špatná pořád dokola.
Ale nemůžu si stěžovat, protože pokaždé jsem narazila na novou zápletku, které jsem se chytla a bavila mě...

Ale abych knížku nepřechválila tak tak přidám alespoň jednu negativní věc. -je to trochu spoiler- To, že celé kniha skončila až když bylo Rosie 50 let mě přišlo trochu přehnané. Alex si uvědomil, že má Rosie rád myslím někdy ve třiceti a kdyby teda "všechno dobře dopadlo" za deset let, bylo mi to v pohodě, ale tohle mě docela vadilo...

Ve shrnutí se mi tedy knížka líbila. Hodně. Je to úplně něco jiného než film, takže hlavně nesrovnávejte! Vždycky je to to nejhorší co můžete udělat, ale tady obzvlášť. Přečtěte si dopisy, které jako nějaká skládanka dávají dohromady dlouhý příběh a napište mi do komentářů jestli se vám knížka líbila ;).





Za recenzní výtisk bych chtěla moc poděkovat MEGAKNIHÁM. Knížku si můžete koupit ZDE.



Angee.


CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

1 komentářů

  1. Spočiatku som bola veľmi prekvapená akým štýlom je táto kniha písaná -listy, e-maily...- Obávala som sa aké to bude a či ma to bude baviť, no teraz to vnímam ako niečo skvelé a jedinečné. Nikdy by som nepovedala, že sa mi to bude tak veľmi páčiť... Doteraz na túto knižku veľmi rada spomínam a vždy sa schuti zasmejem pri pomyslení na niektoré scény. Vidím, že by sa mi zišiel re-reading :). Som veľmi rada, že sa ti to páčilo :)!

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive