RECENZE: Jeden plus jedna

Autor: Jojo Moyes Žánr: Literatura světová, Romány, Pro ženy Počet stran: 344 Rok vydání:  2016, or. 2014 Nakladatelství: Ik...


Autor: Jojo Moyes
Žánr: Literatura světová, Romány, Pro ženy
Počet stran: 344
Rok vydání: 2016, or. 2014
Nakladatelství: Ikar

Strávila jsem dlouhou dobu tím, že jsem se knížkám Jojo Moyes vyhýbala. Názvy jejích knížek mi přišli hrozně přeslazené a obaly zvláštní. Teď jsem ale měla možnost si přečíst jednu z jejích knih a už chápu co na tom všichni vidí a proč že má na svém přebalu nálepku edice bestseller.

hhjhjhj

Knížka je především o holčičce Tanzie, její matce Jess a klukovi Nickymu, který je synem Jessiného manžela, který se od nich před dvěma lety odstěhoval a od té doby od něj neviděla ani korunu. Aby stěží uživila rodinu musí zvládat spoustu práce. Jedna z nich je úklid u bohatého pana Nichollsona.

Jessin adoptivní syn Nicky je zamlklý, tráví většinu času na počítači a bojí se sousedů, protože patří mezi ty, které si jejich děti vybrali za svůj cíl. Tanzie je velmi nadaná na matematiku, ale na její škole se setkává jenom s šikanou. Jess ale oba dva vždycky neúnavně přesvědčovala o tom, že jednou bude líp. Když její dcera získá možnost studovat na velice prestižní, ale drahé škole, kterou si nemůže dovolit je z toho zničená. Potom ale najde peníze muže u kterého uklízí, když ho potká opilého v baru a posílá ho taxíkem domů. Je odhodlaná mu je vrátit, ale nakonec podlehne poslední možnosti jak dostat Tanzie na vysněnou školu a peníze použije. Se svou dcerou, Nickym a psem Normanem se vydá na cestu do Skotska, kde bude Tanzie soutěžit v matematice o velkou finanční odměnu za kterou si bude moci školu dovolit. Po pár kilometrech jsou ale zastaveni policií, která odhalí všechny vady auta a mimo jiné i to, že Jess nemá řidičák. Naštěstí (a taky naneštěstí) u nich zastaví pan Nicholls, který ji pozná. Odveze je domů a ve slabé chvilce nabídne, že je do Skotska všechny odveze...

Nebudu vám vyprávět co všechno se na čtyřdenní cestě semele, ale věřte mi, že vás to bude bavit. I když mi na pár místech přišla knížka až moc romantická a happy end mi málem zkazil dojem na celou knížku byla jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla.
Jasně Jess nakonec našla svého prince a všechno bylo až trochu moc dokonalé, ale její příběh nebyl napsán tak naivně a ploše jako většina knížek ve kterých se opakuje to samé love story. (A po dlouhé době jsem četla něco bez trojúhelníku což je taky super.)
Moje oblíbená postava byla ale malá Tanzie díky které se vlastně všechno seběhlo. Naopak jejího adoptivního bráchu jsem si moc neoblíbila.

Knížka popisuje život rodiny, která se protlouká finanční nouzí což matku dvou dětí Jess nutí být neustále pozitivní. Jediná dobrá věc na tom, že každý den tvrdě pracuje je to, že v hloubi duše věří, že jednou se všechno otočí a zatímco zlí lidé budou potrestáni, ona a její rodina se bude mít dobře.

Splní se ale její očekávání, nebo se setká s tvrdou realitou světa? Na to už budete muset přijít sami. Mě se knížka moc líbila a prostě vám ji musím doporučit.

Angee.♥

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

4 komentářů

  1. Super recenze! :) Už se těším, až si knížku taky přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze. :) Já jsem od Jojo Moyesové četla pouze Než jsem tě poznala a plánuji si přečíst After you :)
    NA tuto knihu se zatím nechystám, ale je dobře, že se ti líbila. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem ještě pořád ve fázi vyhýbání, ale film byl moc fajn, navíc recenze jsou nadšené i u lidí, u kterých bych to nečekala...takže myslím, že si knihu jednou ráda přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive