RECENZE: Sirotčinec slečny Peregirnové

Autor: Ransom Riggs Žánr: Horory, Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež Počet stran: 358 Rok vydání:  2011 Nakladatelství: Jota...

Výsledek obrázku pro sirotčinec slečny peregrinové film

Autor: Ransom Riggs
Žánr: Horory, Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež
Počet stran: 358
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Jota

Zanedlouho jde do kin film na motivy knížky, kterou budu dneska recenzovat. Já jsem se do traileru zamilovala už když jsem ho viděla poprvé a hned potom jsem začala číst knížku, která na mě sice působí úplně jinak než video k filmu, ale líbila se mi taky!

Výsledek obrázku pro sirotčinec slečny peregrinové kniha

Příběh je o šestnáctiletém klukovi Jacobovy, který má sice bohaté rodiče, ale to mu k získání kamarádů ve škole moc nepomáhá. Má dědu, který mu jako malému vyprávěl příběhy o strašlivých příbězích a ukazoval mu fotografie podivných dětí. Potom, ale dědečka zabijí. Když ho Jacob najde je už pozdě, ale ještě stihne zahlédnout pachatele. Uvidí ošklivé stvoření schované v keři z kterého má takové trauma, že se bojí vycházet z domu a nakonec musí k psychologovi, který mu dopomůže k přesvědčení, že příšera byla jenom v jeho představách způsobená stresem.
Vydá se s rodinou vyklidit dědečkův dům a najde v něm fotografie dětí, které už viděl v dětství. Teď hned rozpoznává fotomontáž.
Potom ale najde dopis. Dopis, který ho přiměje k tomu, aby se spolu s otcem vydal a výpravu na ostrov, kde žije pár lidí a všechno tam je zaostalé. Najde slečnu peregreenovou, která psala dědečkovi dopisy, sdělí ji a že zemřel nebo je to všechno trochu složitější?

Pokud jste četli Percyho Jacksona (RECENZE) nejspíš vám to bude ze začátku připadat dost podobné. Alespoň u mě to totiž tak bylo a docela mě ta skutečnost odradila, ale potom jsem se začetla a když jsem se odtrhnula už jsem takový názor neměla. Jacob je sice stejně starý a celý život je mu zatajováno, kdo vlastně je (podivný), ale příběh je jiný -lepší- a má hlavně úplně jinou zápletku.

Abych se přiznala tak se docela bojím druhého dílu, protože moje nadšení trochu opadlo po tom, co se v ději na konci objevili příšery a začalo se bojovat...

Fotografie. To je téma, které musím zmínit, protože mi přijde, že se to hrozně řeší.
Můj názor?
Je to trochu zbytečnost, ale ozvláštňuje to knihu a autorovi musela dát taky docela práci všechny je posbírat a proto jsem nakonec usoudila, že jsem vlastně ráda, že tam jsou (i když prohlížení uprostřed noci NIKDY :D).

Knížku si teda určitě přečtěte, protože je skvělá, ale jestli se chystáte na film tak si buď pospěšte a nebo počkejte ať nemusíte jedno z toho (film x knížku) zavrhovat.

Angee.

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

9 komentářů

  1. Knižky vyzerá lákavo určite si ju vyhladám v knihkupectve! :)

    na mojom blogu prebieha Giveaway o produkty Yves Rocher bola by som rada aka by si sa zapojila♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ke knížce jsem se nějak nedostala, ale min. ten film mě docela zaujal :) Nemám od něj moc vysoké očekávání, ale vypadá to zajímavě, tak uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě od filmu očekávám docela hodně takže se bojím, že mě nakonec tolik bavit ani nebude :/.
      Díky za komentář :)

      Vymazat
  3. Percyho Jacksona jsem nečetla, a jestli je to podobné Sirotčinci, tak ani nebudu, už jsem na to asi moc velká :D Trochu mě mrzí, že ses v recenzi víc nerozepsala, protože jsem opravdu chtěla znát názor někoho dalšího, vzhledem k tomu, že jsem recenzi na tuto knihu také právě uveřejnila na blog. Kdyžtak se podívej a napiš mi, co si o ní myslíš, potěší mě to.
    x
    www.introvertnisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že jsem v recenzi mohla dát víc do vlastního názoru 😕. Určite se podívám na tvou recenzi😊

      Vymazat
  4. To vypadá na ideální knihu pro ponuré večery, které se blíží. :D Děkuji za tip, určitě vyzkouším! (nejdřív se ale musím prokousat těmi 8 knihami, co mám už naplánované :/ ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to hodně štěstí ať se ke knížce dostaneš co nejvíc ☺

      Vymazat
  5. Ahoj, nechces se zapojit do tohohle? http://www.cbdb.cz/spoluprace-pro-blogery Asi nejen me by to usnadnilo prehled o novych clancich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip 😉 . Podivam se na to a když se zapojím dam to určite vědět na facebooku 😊😊

      Vymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive