Jak utéct čtecí krizi

Kdo čte pravidelně můj blog tak ví, že jsem docela nedávno měla takovou čtecí krizi, kdy jsem se na knížku (a zároveň ani na blog) nemohl...


Kdo čte pravidelně můj blog tak ví, že jsem docela nedávno měla takovou čtecí krizi, kdy jsem se na knížku (a zároveň ani na blog) nemohla ani podívat.
Vím, že jedna z hlavních příčin mého nečtení bylo to, že jsem toho prostě měla ke konci ve škole hodně, ale to, že jsem večer nesáhla jenom proto, že bych chtěla se se mnou táhlo už delší dobu. Tady proto máte ode mě pár tipů, pokud cítíte, že dřív jste měli čtení raději než teď a chcete to období vrátit:

1. Vrátit knížky z knihovny

Tohle je podle mě jeden z nejdůležitějších bodů. Měla jsem doma hromadu knížek ze tří knihoven (dokonce jsem o tom psala článek TADY) a protože jsem stěží stíhala termíny vrácení knih neměla jsem absolutně čas na to, abych si přečetla třeba knížku co jsem dostala k vánocům. Proto jsem vzala všechny knížky a vrátila je. Můžu se je přece kdykoliv půjčit znovu ne?


2. Čtenáři vašeho blogu si počkají... a pochopí to

 Já jsem totiž v určitým období už vážně četla knížky jenom proto, aby vyšla recenze a v nejlepším případě jsem četla knížky, o kterých si bude chtít přečíst víc lidí. To mě přivádí k dalším dvěma bodům:

3. Novinky nebo nic

Mít středobod v nových knihách je chyba. Jo, najdete spoustu skvělých kousků, ale pokud si od nich občas neodpočnete u nějaké osvědčené literatury přestane vás to za chvíli bavit.



4. Jedno téma = špatná volba

Ano tohle je špatně. YA mě sice fakt baví, ale číst pořád to samé dokola a dokola.... Upřímně jsem chvíli chtěla vyházet polovinu mojí knihovny :)

5. Protřídit si knihovnu

Protřídění knihovny je důležité! Nechte si jenom ty knížky, které máte opravdu rádi. Zbytku udělejte místo v krabici, nebo se hezky rozlučte a potom je  darujte, prodejte, nebo vyměňte (na toto téma chystám článek).

6. STOP nákupům

Tak. Už jsme si hezky protřídili knihovnu a naše staré knížky dělají radost kamarádce, nebo nám, protože jsme za ně něco vydělali? Pokud jste z těch, co nakupují knihy ve velkém, když jsou slevy tak se s tím pokuste skoncovat.
A když už půjdete do knihkupectví, investujte peníze za prodané knihy třeba do tří knížek, které se vám líbí už dlouho a mají dobré hodnocení.


Konec krize?

Tím, že dodržíte všech těchto šest bodů pravděpodobně vaši krizi stejně úplně nezažehnáte. Přestaňte prostě na nějakou dobu číst a pokud máte knihy rádi tak si vás tahle záliba stejně zase najde.

Pomohl vám dnešní článek a máte také nějaké rady pro zažehnání čtenářské krize?

Angee.

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

14 komentářů

  1. Ja myslím, že zaháňať čítaciu krízu je zbytočné. Je to viac nútené a na silu. Veď ono to odoznie a chuť čítať sa opäť vráti. Je jedno či trvá, týždeň, mesiac alebo pol roka, keď raz príde, tak je skvelé využiť čas na iné činnosti. Aspoň mne sa to tak vždy osvedčilo a postupne som sa ku knihám vrátila. Prichádzalo to akosi samo, pred spaním som otvorila nejakú kratšiu knihu, ráno nejakú dlhšie rozčítanú a ani som sa nenazdala, už som znova čítala jednu za druhou :D.
    Určite ale súhlasím, že zameriavať sa iba na jeden žáner ničomu nepomôže, je skvelé ich striedať. No naopak, mne nákup nových kníh pomáha viac čítať. Jasné že mám doma desiatky (no teraz už skôr stovky) neprečítaných kníh, ale vždy keď prídem domov s viacero novinkami, tak do týždňa sú minimálne dve knihy prečítané :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tadyto je spíš sepsání mích zkušeností a občas toho co jsem udělala, když mě ta čtecí krize chytla. Na konci jsem to i psala, že to musí přijít samo, protože do čtení se nedá nutit.

      Na mě právě padá "depka" vždycky když se mi doma nahromadí nepřečtené knihy takže je zase tak ve velkém neskupuji :D
      Díky za komentář ;)

      Vymazat
  2. Protřídit si knihovnu a narazit při ní na něco, na co už člověk málem zapomněl, nebo zkusit něco jiného, než jsem se zvyklí číst, jinak mi to ale nepřijde jako rady, jak utéct čtecí krizi, ale spíš jak si jí projít a počkat, až sama odezní. Což je nakonec asi to nejrozumnější řešení, protože člověk se nemůže do ničeho nutit. Dobře si pamatuju, jak jsem měla krizi po maturitě a pak každé zkouškové po přečtení 25 až 30 knih ze starší české literatury, potřebovala jsem chvíli pauzu, pak přečíst nějakou hloupost pro puberťáky, kterou opravdu slupku, a pak už se to pomalu začalo vracet do normálu.
    x
    www.introvertnisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš úplnou pravdu! Čtecí krize se prostě nedá jen tak odložit na později. Vůbec se nedivím, že tys jí měla po přečtení tolika knížek :)
      Díky za komentář

      Vymazat
  3. Presne budúci týždeň o čitateľskej kríze vydávam článok!!! Wow :) Mne veľmi chýba tá vášeň, taká detská radosť z čítania, no a zároveň chcem byť sčítaná - a to inak, ako čítaním, nejde :) aktuálne sa snažím vytvoriť si rutinu a čítať pravidelne, pol hodinku denne. Ak je to dlhšie, nevadí. Ak to nijak raz nejde, tiež to veľmi nevadí.
    Musím trošku nesúhlasiť s prvým komentárom, že to príde samé. To je ako vo vzťahu. Časom som zlenivela, som sebecká, je veľmi ťažké ctiť si partnera neustále, ale to neznamená, že som vo zlom vzťahu :) láska je činné sloveso, nie pocit. A veci, ktoré stoja za to, veľakrát vyžadujú nejakú starostlivosť, aktivitu, snahu. Vo vzťahu je to napríklad nechávať si piatky večer voľné za každú cenu. Pri knihách to kľudne môže byť pol hodinu denne. A pekne si to X-ovať v denníčku. Časom sa vybuduje rutina a nebude ťažké na to nájsť čas - no a naše emócie vždy budú nasledovať naše kroky :)
    O týždeň ti môžem poslať môj článok, ak by ťa zaujal, alebo iba klikni follow na www.timkablogblog.wordpress.com a príde ti v pondelok mailík. Postujem vždy raz do týždňa, žiadne spamy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že večer se často musím přesvědčit, abych vypla mobil a místo toho si před spaním třeba ještě dvacet minut četla. Líbí se mi jak to všechno popisuješ a už se těším na tvůj článek :)
      Díky za komentář!

      Vymazat
  4. Já mám vždycky taková extrémní situace, kdy buď čtu v kuse od rána do večera, nebo nemám na čtení ani pomyšlení. Ten druhý případ mě štve, protože ty nové knihy, co jsem si koupil na mě samozřejmě pořvávají z poličky, abych nebyl línej a dal se do nich. A tak občas zažívám dilema, jestli se dát do čtení, i když se nechce nebo to nechat prostě být... :) Každopádně tví tipy vyzkouším, hezký článek. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já měla čtecí krizi +- do školy. Vím, kde byla chyba - nabrala jsem si toho prostě moc - spoustu školy, snažila jsem se číst a házet hned příspěvky na blog, snažila jsem se číst do školy a v závěru nestíhala nic a nic mě nebavilo. A když se situace trochu uklidnila, přišlo i čtení. Nebylo to hned, skoro půl roku jsem nesáhla na knihu, ale už je to pryč a všechno je zase super. Tak doufám, že stejně super to bude i u tebe :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych byla upřímná tak se mi ještě nevrátilo to období, kdy bych si nejraději místo učení četla (od toho co mám nový mobil vyhrává většinou on a já se pak musím přesvědčovat😅).
      Díky za komentář ☺☺

      Vymazat
  6. Inak po dlhej dobe som narazila na fakt pekny a zaujimavy clanok :)Ja mavam vzdy!! citaciu krizu po dovolenke lebo tam precitam 5-6 knih a potom sa mi proste citat nechce :) kriza trva asi mesiac a potom sa vratim do normalu a citam si vzdy vecer pol hodinu pred spanim. Cez den popravde malokedy, pred spanim je to taky moj maly, prijemny ritual :)


    Pozyvam na luxusnu GIVEAWAY o kulmu ROWENTA a velky balicek kozmetiky DOVE, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/09/obrovska-dove-rowenta-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle už mě taky potkalo.. :D Měla jsem hromadu knih (asi šetsnáct) z knihovny a vážně to byla asi moje nejhorší krize, kdy jsem nic nestíhala. Nejlepší na tom byla když jsem je všechny vrátila a byla jsem tak úplně volná! :)

    ~~~
    https://fandom-of-fairy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive