RECENZE: Než jsem tě poznala

(Fotka není moje) Autor: Jojo Moyes Žánr: Literatura světová, romány, Pro ženy Počet stran: 407 Rok vydání:  2013 or. 2011 N...

(Fotka není moje)

Autor: Jojo Moyes
Žánr: Literatura světová, romány, Pro ženy
Počet stran: 407
Rok vydání: 2013 or.2011
Nakladatelství: Ikar

Než jsem tě poznala. Je někdo, kdo o téhle knížce neslyšel? Smutný příběh Willa Traynora a Louisy Clarkové zná asi každá holka.

Výsledek obrázku pro Než jsem tě poznala kniha

Ona byla vždycky Ta, co seděla doma a pomáhala rodičům. Jediné, čím se odlišovala, bylo její oblečení.
On miloval život a plně si ho užíval (spolu s jeho bohatstvím). Měl přátele, krásnou přítelkyni, dobrou práci, cestoval.
Potom se ale stane nehoda, která změní Willův  život. Skončí na vozíčku a bez šance na vyléčení. Jeho rodiče jsou už zoufalí z jeho snah o zabití. A tak hledají někoho, kdo by s jejich synem trávil dny. Práci získá Luisa. Will ji z počátku nenávidí, ale postupem času si k sobě najdou cestu.

A teď už se konečně můžu pustit na můj názor, protože ten ještě neznáte :)
Já jsem nejdřív viděla film a až ke knížce jsem se dostala až po nějaké době. Samozřejmě, že je to dějově stejné, ale podle mě jenom v povrchové linii. Proto bych dneska chtěla i trochu poukázat na rozdíly, které mezi tím vidím já.

Ten nejdůležitější je fakt, že knižní Louisa měla i své problémy, důvody, proč nosila šílené oblečení a neodstěhovala se pryč z rodného domu. Ta filmová mi oproti tomu přišla hrozně nekomplikovaná. Will se jí pořád snažil přesvědčit, aby žila, protože ona sama se k tomu nikdy před tím nedostala. Víc do hloubky se nešlo, moc se nemluvilo o její historii. Přijde mi, že celé to strhovalo pozornost hlavně na Willa a všechno se točilo kolem Jeho neštěstí.

Co mě na knížce bavilo, byly rozhovory Louisy a její mladší sestry. Jejich vztah byl zvláštní, protože Trina byla vždycky brána jako "důležitější" i když Louisa byla starší.

Knížka se mi líbila, ale nemůžu říct, že bych ji přečetla jedním dechem, že bych se od čtení nemohla odtrhnout. Nebylo to ani tím, že jsem od knížky něco čekala, ale už mi tohle téma připadá hrozně vybrané. Hvězdy nám nepřály a spousta dalších a dalších titulů zaměřených na lásku a smrt hlavní postavy. To je věc, která knize už dost ubírá na zajímavosti (pro mě).

U téhle knížky podle mě nejde napsat "Myslím, že se vám bude líbit". U ní stačí vědět trochu o čem je a už jste si z větší části jistí.

Angee.


CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

5 komentářů

  1. Ještě jsem se k ní nedostala, asi proto, že autorky je teď tak nějak moc. Jinak, krásná fotka v úvodu článku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel není moje, ale byla jsem z ní nadšená hned jak jsem ji viděla! :D
      Díky za komentář ;)

      Vymazat
  2. asi to je druhá časť však? lebo mám vidanie ružové :D takže toto som radšej nečítala na to recenziu chcem si to nechať až ked sa pustim do druhej časti :D

    https://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem viděla pouze film a filmové zpracování se mi líbilo, kniha mě příliš neláká :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive