COOKING & READING #1

Vedle knížek mám ještě spoustu věcí, kterým se věnuju a baví mě. Už docela dlouho přemýšlím jak moje zájmy propojit s blogem a teď jsem...



Vedle knížek mám ještě spoustu věcí, kterým se věnuju a baví mě. Už docela dlouho přemýšlím jak moje zájmy propojit s blogem a teď jsem se konečně dokopala k tomu, abych jeden z těch nápadů zrealizovala takže vám představuji novou rubriku, ve které nedostanete tipy jenom na knížky, ale i recept na něco jednoduchého co si můžete při čtení vychutnat!


Dneska vám ukážu jak na na moje oblíbené muffiny (dneska podáváme borůvkové). Upřímně je to asi jediná věc, která se mi prakticky pokaždé povede tak, že si můžu říct "To je vážně dobrý". Před tím než začnu vám už jenom doporučím Muffinárium. Ten blog je pro mě takové muffinová Bible a také základ pro dnešní recept ;).




    PŘIPRAVTE SI
  • 250 g hladké mouky
  • 50 g polohrubé mouky
  • 50g cukru (pokud máte radši, když jsou muffiny sladší nebo nepřidáváte ovoce dejte 100g)
  • 2 lžičky prášku do pečení
  • špetka soli
  • vanilkový cukr (x lžička vanilkového extraktu)
  • 2 středně velká vejce
  • 220 ml mléka
  • 85 g másla (rozpuštěného a zchladlého)
  • Borůvky (kolik jenom chcete)
  1. Smíchejte zvlášť všechny tekuté a sypké ingredience. Doporučuji vzít větší mísu na ty tekuté a potom vezměte síto (nemusíte, ale mám ráda, když v těstu nejsou hrudky) přes které postupně přisypávejte sypké ingredience a smíchávejte je s tekutou částí.
  2. Borůvky nejdřív lehce obalte v mouce a potom opatrně přimíchejte do těsta. (Dobré je dát si je chvíli před používáním zchladit aby se nerozmačkávaly).
  3. Košíčky plňte tak do 3/4 . Já používám pevnou formu a tak dávám těsta většinou těsně pod okraj.
  4. Peču v předehřáte troubě cca. pří 180°C , ale jde o to jak vám hřeje trouba. Muffiny budou hotové asi za 25-30min.
  5. A máte hotovo!

V letních dnech se vždycky hodí mít po ruce i něco k pití a i když je to ta nejjednodušší věc na světě, každé léto miluji vodu s mátou a citronem.


A teď, když už se nám muffiny pečou v troubě bychom se mohli zaměřit na druhou část a tou je čtení. Vybrala jsem tři knížky, které jsou pro letní dny jako dělané. Dám ti slunce, Fangirl a Jeden plus jedna. Na první knížku máte recenzi TADY. A můj názor na Jeden plus jedna už brzy najdete také na blogu!


Doufám, že se vám můj článek líbil a jestli třeba recept vyzkoušíte tak mi dejte vědět jak vám borůvkové muffiny chutnaly!

Angee.

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

9 komentářů

  1. Skvělý nápad na rubriku :) Ty muffiny vypadají vážně hodně lákavě :) A voda s mátou je klasika, ale vynikající :) Muffiny vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super ;) Určitě pak napiš jak se povedly!

      Vymazat
  2. Muffiny vyzkousim. Ja jsem nakonec rozdelila blogy, aby byl ten knizni opravdu jen knizni.;) a do vody si pridavam jeste zazvorovy sirup. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O rozdělení blogu už jsem taky uvažovala ale na to bych neměla čas :D . Díky za typ na vylepšení mého 'drinku' :D .

      Vymazat
  3. Mňam, jsem v pokušení kousnout do obrazovky (čti do muffinu). Hned si ukládám stránku na plochu, musím je vyzkoušet. :) Jeden plus jedna vypadá opravdu zajímavě, asi pro ní skočím do knihkupectví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napiš potom jak se muffiny povedly ;) . Knížka je fakt super! Jestli váháš tak zítra by měla být na blogu recenze :D
      Díky za komentář ;)

      Vymazat
  4. ze všeho nejraději peču muffiny a cupcaky, protože mi přijde, že se na nich skutečně nic zkazit nedá :D Všechno do jedné mísy, pak do košíčků a do trouby :)
    Děkuji za tip na skvělou stránku plnou muffinů a také na nějaké ty knižní tipy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když se na nich nedá nic zkazit tak mám vždycky radost, že se zase povedly :D
      Díky za komentář!!

      Vymazat
  5. Vypadá to skvěle! Překonám se a zkusím muffiny upéct :3
    Z knihy jsem četla jen Fangirl a ta byla skvělá :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive