RECENZE: Babička pozdravuje a omlouvá se (audiokniha)

Autor: Fredrik Backman Interpret: Valérie Zawadská Žánr: Pro děti a mládež, příběh Délka: 12h 46min Rok vydání:  2014 Babi...


Autor: Fredrik Backman
Interpret: Valérie Zawadská
Žánr: Pro děti a mládež, příběh
Délka: 12h 46min
Rok vydání: 2014

Babička pozdravuje a omlouvá se je knížka o malé holčičce Else, která si víc než se svými vrstevníky rozumí se svou babičkou. Ta se totiž chová jako utržená ze řetězu a se svou vnučkou často podniká do země před procitnutím, kde pohádky ožívají. Elsa se s ní cítí šťastná, protože ona jediná ji bere takovou jaká je. Všem ostatním přijde buď malá, otravná a nebo někdo komu se můžou ostatní děti pošklebovat a bít ji. Nakonec ale babička zemře a Elsa zůstane na všechno sama.


Upřímně z toho mám trochu blbý pocit, protože dneska tuto milou knížku asi nebudu hodnotit moc kladně. Vybrala jsem si totiž audioknihu, kterou bych dala ráda poslechnout třeba mojí devítileté sestře (kterou nemám), ale pro mě byla už moc taková dětská.
Elsa je takové to dítě, které se prostě nedokázalo začlenit mezi ostatní. Ona má ale naštěstí babičku, která jí vytvořila vlastní svět do kterého se společně ukrývají. Mě babička moc sympatická nebyla. Ale když vezmu všechny hlavní hrdiny jednoho po druhém, každý byl originál a něčím zváštní. Nejspíš pro to jsem si těžko hledala oblíbence, protože v knížce není místo pro typické postavy, které si oblíbíte. I když vám ale postavy nejsou zase tolik sympatické tak vás zaujmou a nepustí se vás.
Příběh jsem moc nepochopila, protože jsem audioknihu nedoposlouchala a nejspíš jsem se neprokousala ani přes ten úsek po kterém audioknihu začnete chápat takže k němu se můžu vyjádřit jenom tím, že pro mě to byl tak trochu zmatek, ve kterém se všechno dává postupně dohromady.

A teď už k recenzi samotné audioknihy!
Knihu pro nás přečetla Valérie Zawadská (*1958), která hrála téměř v šedesáti filmech, inscenacích a seriálech, ale popularitu jí získal zejména dabing, za který obdržela několik ocenění TýTý i Cen Františka Filipovského.
Mě přišlo, že knížku namluvila dokonale. Vyjádřila všechny emoce a hlavně tomu dodala nádech té knihy od které se děti nedokáží odtrhnout. Občas ani nepoznáte jestli recenzi namlouvá jeden člověk.

Na audioknihu byly všude velice dobré recenze takže jsem se do jejího posouchání nedočkavě pustila, ale jak už jsem psala na začátku... Pro mě to bylo až moc dětské a nezáživné hlavně z toho důvodu, že na tento typ knížek nemám momentálně moc náladu. Věc co opravdu nesnáším je přemáhání se do čtení knížek (v tomhle případě poslouchání audioknih), do kterých se mi zrovna nechce. Takže jsem se asi po čtyřech hodinách rozhodla odložit sluchátka a napsat tuhle recenzi. Věřím, že třeba tak za dva až tři měsíce dostanu z ničeho nic chuť si příběh babičky a Elsy poslechnou znova a až do konce a potom se na mém blogu objeví ještě jedna recenze ve které toho napíšu mnohem víc.
Pro dnešek jsou ale moje dojmy takové, že tohle je sice super audiokniha ale ne pro mě. Někdo má rád tuhle literaturu celý život a někdo jako třeba já z ní vyroste až moc brzo. Knížku proto doporučím všem co mají rádi dobrodružství a záhady dětského světa (a zrovna mají na to téma i náladu).

Za audioknihu k poslechu bych chtěla moc poděkovat portálu Audiotéka. TENTO odkaz vás přenese na dneska recenzovanou audioknihu ;) .


Angee♥.

CO BY VÁS MOHLO ZAJÍMAT

6 komentářů

  1. Proč jednou za čas něco nevychválit do nebe, no ne? :) Navíc Bajky jsou podle mě fakt dobré - dokonce mě bavila i ta brumbálovská část, dokonce snad víc než samotné bajky :) V blízké době se chystám na Famfrpál, ten mi ještě do sbírky chybí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sem to právě měla obráceně a bajky mě bavili trochu víc :D .
      Díky za komentář.

      Vymazat
  2. Nad Bajkami už delší dobu uvažuji, musím říct, že tvoje recenze mě na ní naprosto nalákala. Jdu jí hned objednat a budu se těšit až se do ní začtu.
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej tak to jsem ráda♥ Doufám, že tě knížka nezklame!

      Vymazat
  3. Bajky Barda Beedleho jsem četla a přijdou mi nadhodnocená opravdu nevídaným způsobem. Bylo to zklamání.

    OdpovědětVymazat
  4. Bajky Barda Beedleho bych si ráda přečetla, ale čekám na vhodný okamžik, kdy dočtu všechny knížky HP =D :) Tvá recenze se mi moc líbí a neboj, nejsi jediná, kdo knihy často vychvaluje až do nebes =D
    Nia
    http://bookeers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře 😊
Komentáře u příspěvků starších 10 dní jsou moderovány. :)

Blog Archive